Мінінфраструктури: В Україні вже 3244 зарядні станції для електромобілів від 6 провайдерів та 15 операторів (це чотири авто на одну точку зарядки)
Експерт із транспортних інновацій з Міністерства інфраструктури Марина Китіна підрахувала зарядні станції для електромобілів в Україні. Їй вдалося отримати дані не тільки про кількість зарядок, але й про їх тип та швидкість майже у кожного з провайдерів та операторів послуг.
Отже, станом на 1 листопада 2021 року в Україні налічується:
- 6 eMSP — компаній-провайдерів електромобільних послуг, що надають у користування свій додаток та білінг для окремих операторів;
- 15+ CPO — операторів зарядних станцій;
- 3244 EVCS — зарядних станцій;
- 7757 EVSE — точок зарядки / конекторів, з них:
- 5920 повільних точок зарядки (76%) — AC ≤22кВт (Type 1, Type 2, J 1772);
- 1837 швидких точок зарядки (24%) — DC ≥22 кВт (CCS 1, CCS 2, CHAdeMO, GBT).
Таким чином відношення кількості електромобілів (31 187 шт.) до кількості точок зарядки (7 757 шт.) – рівняється 4, і це дуже достойний показник на рівні кращих європейських показників, такий саме, як у Нідерландах (4) та значно кращий за показник Польщі (7).
Марина Китіна відзначила, що за минулий рік український ринок зарядної інфраструктури помітно змінив свою конфігурацію. Зокрема, деякі оператори об’єдналися, деякі зникли з ринку і «забрали» із собою сотні ЕЗС, з’явилися декілька нових (навіть державна компанія Нафтогаз стала оператором зарядних станцій під брендом WeEnergy), а також з’явилися перші зарядні станції для китайського стандарту GBT.
«Я думаю, тут всім зрозуміло, що цифри дають змогу не лише зрозуміти та проаналізувати ринок, а і зрозуміти напрямок розвитку в цілому.
Як ми можемо шукати інвесторів, вимагати щось від держави, якщо не знаємо повну картину даного ринку?
Які станції необхідно збільшувати: розетки на стовпах чи все ж таки фаст-чарджери? Скільки та де найбільш потрібні нові станції?» — зазначила Марина Китіна.
Джерело: Міністерство інфраструктури