Дивовижна історія: як горбатий ЗАЗ став спортсменом
Спортивні купе “Спорт-900” на базі агрегатів Запорожця ЗАЗ-965А було розроблені та побудовані на початку 1960-х років.
Запорізький Porsche в ініціативному порядку створювався інженерами, конструкторами та дизайнерами НАМІ. Художник Едуард Молчанов намалював незвичайну для радянського автопрому присадкувату дводверну машину особливо малого класу місткістю “2+2” – два дорослі місця та два дитячі.
Просторова рама зі сталевих профілів була інтегрована в кузов складної форми. Передня підвіска на поперечних торсіонах та пружинна задня з півосями, що коливаються.
Агрегати були запозичені у ЗАЗ-965 або ЗАЗ-965А (на різних автомобілях серії) – розташований ззаду V-подібний чотирициліндровий двигун об’ємом 887 см3 та потужністю 27 к.с., чотириступенева механічна коробка передач. Але цей слабенький моторчик розганяв автомобіль “Спорт-900” КД впевненіше, ніж “Запорожець”: машина була на 125 кг легша, а її аеродинаміка – краще.
Інтер’єр був оформлений у спортивному стилі, мав ківшеподібні роздільні передні сидіння та розвинену центральну консоль, композиційно поєднану з панеллю приладів. Було побудовано шість машин – якраз за кількістю творців. Автомобілі здобули широку популярність, їм були присвячені численні публікації у пресі.
Творці сподівалися, що отримають дозвіл на серійне виробництво в Запоріжжі, але влада не дала зелене світло: спорткари “нагорі” не котирувалися. Та й “внизу” в першу чергу був потрібен транспорт на всі випадки життя, а не для розваг.
Таємничий Запорожець із мотором Renault для союзників України
Запорожец ЗАЗ‑965: скопирован или нет?
Как тебе такое, АвтоЗАЗ? Новая Таврия 2022