Рік 1991: яким був перший електромобіль Skoda
Skoda Elmo вважається першим у світі серійним електричним пікапом. Один з цих рідкісних електромобілів зараз продається.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: НАШ TELEGRAM-канал ПІДПИШИСЬ
Про це повідомляє сайт Auto.cz. 17 травня 1991 року автокомпанія Ejpovice з Млада-Болеслава у співпраці з плзеньським концерном Skoda розпочала розробку електромобіля Eltra на базі моделі Favorit.
Концепція була проста: 13-циліндровий двигун внутрішнього згоряння було знято, а його місце зайняв електродвигун постійного струму Elis Plzeň потужністю 15,4 кВт. Він був підключений до оригінальної механічної коробки передач, в якої п’ята швидкість була заблокована – слабкий 21-сильний агрегат їй не користувався.
Крім класичного хетчбека, також створили кілька електричних пікапів – ті, що пропонувалися з правим кермом, отримали назву Elmo. За даними поважного видання Auto Motor und Sport, цей чеський автомобіль став першим у світі серійним електричним пікапом.
Skoda Elmo важить 1580 кілограмів і може перевозити до 350 кілограмів корисного вантажу. Електродвигун потужністю 15,4 кВт, розташований спереду, отримує енергію від свинцево-кислотних акумуляторів, яких в автомобілі може бути 12 або 14.
Загальна місткість становитиме 13,1 кВт-год або 15,4 кВт-год. Більшість акумуляторів розташовані під вантажним відсіком, ще чотири – під переднім капотом. Маленький пікап розвивав максимум 80 км/год, запас ходу становив 60-80 кілометрів, а зарядка від класичної розетки 220В займала 10-12 годин.
На жаль, невідомо, скільки пікапів було створено, як мінімум шість екземплярів було експортовано до Великої Британії. Наразі один з цих пікапів продається. Автомобіль був відреставрований у Британії, хоча має незвично малий пробіг. З моменту виробництва пікап проїхав лише 2114 миль, тобто 3402 кілометри. А ціна? Цікава та рідкісна чеська машина продається за 490 тисяч крон (приблизно €20 600).
Де зараз виробляють автомобілі Skoda для України та світу
Звірюга з 1970-х: автомобіль із 27-літровим двигуном, який не зміг злетіти
Не для Британії: навіщо випускався рідкісний Запорожець із правим кермом