В Україні катастрофічна ситуація з якістю пального: де безпечно заправлятися
Фактичне скасування еконорм Євро 5 дозволило подолати паливну кризу, але разом с тим на ринок викинуто неймовірну кількість неякісного і тому небезпечного пального.
Вперше з початку війни Інститут споживчих експертиз провів дослідження бензину А-95. Як виявилося, великий відсоток паливних ритейлерів попри миттєвий прибуток не ризикує зв’язуватися з “бодягою”. Але ті, у кого репутації не було ніколи, відкрили “всі крани” і шахраюють більше, ніж раніше. Зараз пара заправок можуть призвести до до повного виходу з ладу двигуна.
НОВИНИ, ТЕСТ-ДРАЙВИ, ОГЛЯДИ: ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ TELEGRAM-канал УКРАЇНА ЗА КЕРМОМ. ВСЕ ПРО АВТО
Перевірку пройшла значна частина всеукраїнських мереж (WOG, ОККО, ANP, PRIME, SOCAR, MARSHALL, БРСМ НАФТА), а також серйозні регіональні гравці (KLO, AVANTAGE 7, ZOG, BVS, NEFTEK, УКРПЕТРОЛЬ, RUR, ВЕСТА). Для контрасту було відібрано зразки на поодиноких АЗС NPG, NG та двох “бочках”, у Києві та Дніпрі. Через дуже низьку ціну у них немає нестачі в покупцях, тож їхнім клієнтам буде цікаво дізнатися, що ж вони насправді заливають у баки.
За результатами перевірки, бензин А-95 не відповідав ДСТУ у мережах “БРСМ-нафта”, Marshal, “Мотто”, NPG, “Укрпетроль”, “РУР2, “Веста2 і безіменних “бочках”.
У Marshall, “Веста”, NPG та “Укрпетроль” октанове число виявилося набагато нижчим від необхідного – від 92 до 93 одиниць – це чіткий маркер саморобного пального, виготовленого в кустарних умовах. “Рекордсменами” за низьким октановим числом стали АЗС RUR у Кіровоградській області – 78,8 одиниць і “бочка” у Києві – 85,8 одиниці. Крім цього, у зразку бензину мережі “БРСМ Нафта” було виявлено більш ніж у 27-м разів перевищення допустимого рівня сірки (277 мг/кг за норми не більше 10) та у 64-ри рази — у зразку “Укрпетроль”.
Але найбільшою проблемою, як зазначають експерти, виявився вміст бензолу — дворазове і більше перевищення допустимого рівня цієї токсичної речовини виявлено абсолютно у всіх аутсайдерів. Зокрема зразок бензину А-95, який було придбано на АЗС мережі RUR, встановив абсолютний “рекорд” за весь час досліджень – 10,2%, що у десять разів більше від граничної норми.
АЗС (дослідження по ДСТУ 7687:2015)
Октанове число (дослід. метод) (норматив – не менш 95 од.)
Вміст сірки, (норматив не більше 10 мг/кг)
Об’ємна частка ароматичних вуглеводнів (в %, не більш 35)
Об’ємна частка бензолу (в %, не більш 1.0)
WOG
97,7
7
25,5
0,68
ОККО
96,8
9
14,7
0,21
PRIME
96
6
30,7
0,19
КLO
96,8
7
29
0,93
AVANTAGE 7
96
3
28,5
0,97
ZOG
96,1
7
31,6
0,45
ANP
96,3
9
29,0
0,95
SOCAR
96,1
15
31,8
0,89
BVS
97,2
14
30,4
0,98
NEFTEK
96,3
10
29
0,95
БРСМ НАФТА
97,1
277
37,3
2,40
MARSHALL
93,3
8
8,2
2,39
ВЕСТА
92
35
34,4
2,27
RUR
78,8
10
24,1
10,20
NG
96
150
25,4
1,64
УКРПЕТРОЛЬ
93,5
640
20,4
2,91
NPG
93,4
68
10,8
2,86
БОЧКА 1 (КИЇВ)
85,8
22
10,4
2,34
БОЧКА 2 (ДНІПРО)
95,8
20
30,8
2,12
“У той час, поки лідери ринку по всіх закутках Європи контрактують обсяги нормального пального, “бодяжники” користуються складною ситуацією і заробляють надприбутки на здоров’ї людей та бюджетах автовласників”, – зазначили в ІСЕ.
Пальне безкоштовно: як отримати таку допомогу в Україні
Що ллють на українських АЗС під виглядом А-92
Утричі більше пального: але спочатку потрібно придбати борщ та каву