Лоукостери та гібридні авіакомпанії вже перевозять 40% пасажирів на міжнародних рейсах в МА «Бориспіль»
У рамках форуму «Велике будівництво: авіація та туризм» генеральний директор Міжнародного аеропорту «Бориспіль» Олексій Дубревський розповів, що хоча пандемія COVID-19 найбільше вдарила по авіації, аеропорт зміг адаптуватися до нових умов та вийти на рівень ефективних показників.
«Очевидно, що на початку пандемії авіакомпанії теж були у скрутному становищі, адже ми формуємо спільний авіаційний продукт. Ми, як аеропорт, гнучко співпрацювали з авіакомпаніями після жорстких локдаунів, і це дозволило нам не лише відновити перевезення – ми зробили значний крок вперед, про що свідчать показники ефективності нашої роботи за останні 9 місяців 2021 року. Так, чистий прибуток аеропорту склав 189 млн грн, що у 2,2 рази більше плану та на 1,04 млрд грн більше у порівнянні з аналогічним періодом минулого року», – зазначив Олексій Дубревський.
Також у своєму виступі Дубревський відмітив, що у 3-му кварталі 2021 року аеропорт повністю покрив збитки 1-го півріччя поточного року. Загалом за 9 місяців 2021 року на погашення фінансових зобов’язань було витрачено 878 млн грн. Значна увага приділяється розвитку інфраструктури аеропорту – саме це стане запорукою реалізації стратегії розвитку хабу з європейським рівнем сервісу, і на цей напрямок у 2022 році заплановано великі інвестиції – понад 1,8 млрд грн.
Генеральний директор повідомив, що станом на сьогодні 37 авіакомпаній здійснюють рейси з/до аеропорту «Бориспіль». І цього року було залучено ще 8 нових авіакомпаній: Ryanair UK, AnadoluJet, Cyprus Airways, Flynas, Wizz Air Abu Dhabi, ASL France (FedEx), Eurowings, Uzbekistan Airways, які здійснюють польоти за 117 напрямками. Також у 2021 році для пасажирів аеропорту відкрились 12 нових напрямків: Абу-Дабі, Газі Паша, Джидда, Ер-Ріяд, Кельн, Лісабон, Лодзь, Мадейра, Монастир, Ташкент, Лісабон, Лодзь, Мадейра, Монастир, Ташкент, Тревізо, Ханья.
Також він розповів, що динаміка розвитку аеропорту є позитивною і наразі має наступний вигляд:
- вантажний сегмент залишається стабільним;
- трансфер скоротився до 3%, позаяк лоукостери та гібридні авіакомпанії вже перевозять 40% пасажирів на міжнародних регулярних рейсах;
- чартерний сегмент став основним драйвером відновлення ринку: 3,3 млн пасажирів за 10 місяців 2021 року, що перевищує показники 2019 року.
Так, більшість чартерів обслуговується чотирма авіаперевізниками: Azur Air, МАУ, Sky Up, Роза Вітрів. Тож, фіксуємо перерозподіл пасажиропотоку з трансферних перевезень до прямих, від класичних авіакомпаній до лоукостерів.
Ринок внутрішніх пасажирських перевезень також поступово відновлюється: з початку року на внутрішньому сполученні обслуговано 468 тис. пасажирів, що становить 51% допандемійних обсягів.
Додатковим драйвером розвитку може стати лібералізація ринку після ратифікації угоди про Спільний авіаційний простір між Україною та ЄС.
Проте, за словами Олексія Дубревського, відновлення світової авіації в умовах пандемії не буде швидким. Через чисельні обмеження на міжнародному ринку авіаперевезень, що запроваджуються урядами держав, через повільне відновлення сегменту бізнес-подорожей та неможливість довгострокового планування внаслідок непередбачуваності пандемії. Всі вищеперераховані фактори призвели до структурних змін на ринку і тепер більшість перевезень сконцентрована в межах Європи – далекомагістральний сегмент постраждав найсильніше.
Джерело: МА «Бориспіль»