Ціни на пальне в Україні повертаються на «докурсові» позначки
Гуртові партії нафтопродуктів продовжили знижуватись у ціні після стрибка вгору у відповідь на різке зниження курсу гривні Національним банком України. Як це позначиться на роздрібних цінниках АЗС?
Про це повідомляє профільне видання Enkorr з посиланням на дані моніторингу Консалтингової групи “А-95”. Так, у порівнянні з п’ятницею, 22 липня, бензин А-95 знизився на 5,5 грн/л – до 48,5 грн/л, дизельне пальне, своєю чергою, “просіло” на 5,65 грн/л – до 48,75 грн/л.
Гуртові партії бензинів 29 липня пропонувалися у межах цінового діапазону 47-50 грн, що на 3-5 грн/л нижче від цінників на А-95, які було зафіксовано тижнем раніше.
На ринку вже декілька тижнів відчувається нестача високооктану, але низький попит змушує трейдерів шукати цінової рівноваги на даний ресурс. До того ж у гурті є пропозиції бензину виробництва міні-НПЗ, його можна було придбати вже за 40 грн/л, що на 20% дешевше від заводського пального.
Торгівля дизелем у минулу п’ятницю велася в межах діапазону 45-52 грн/л, що також свідчить про зниження на 4-5 грн/л у порівнянні з 22 липня. При цьому на ринку також були пропозиції дизельного пального виробництва “мініків” за 45 грн/л. Цей рівень цін “крафтового” дизеля лише на 8% дешевше від заводського ДП, раніше таке співвідношення перебувало на рівні 18-20%.
Найнижчі ціни на дизель, як зазвичай, зафіксовано у південному регіоні. Тут торгівля велась у межах 45-48 грн/л, а з минулої п’ятниці ціна знизилася на 4-5 грн/л. При цьому найдешевші пропозиції було зафіксовано в портах, де деякі трейдери мусили скидати ціну, щоб якнайшвидше розпродати ресурс з “човна”.
У західному регіоні торгівля дизельним пальним велася в діапазоні 47-49 грн/л, що також свідчить про зниження цін на 5-6 грн/л у порівнянні з 22 липня. У цьому регіоні ціна знижувалася під впливом низьких пропозицій від малих трейдерів із невеликими автопартіями ресурсу.
Дещо дорожче можна було придбати дизельне пальне у північних і центральних регіонах. У цих областях країни дизель пропонувався за цінами 48-52 грн/л, а падіння за тиждень склало 4-6 грн/л.
За даними Консалтингової групи “А-95”, темпи постачання ДП у липні на 18% перевищують динаміку постачання в червні. Так, за 27 днів липня в Україну імпортовано на 70 тисяч тонн дизелю більше у порівнянні з таким же періодом червня. Такі темпи імпорту й рівень попиту свідчать, що на ринку є досить великий надлишок ДП. Цей профіцит ресурсу перекрив курсове коливання і фактично нівелював здорожчання в гуртовому сегменті ринку.
Як заощадити пальне: секрети керування автомобілем
Утричі більше пального: але спочатку потрібно придбати борщ та каву
Що ллють на українських АЗС під виглядом А-92